Hírlevél

 

 

Támogatóink:



Partnereink:


 


 


 

 

 

Krétakör Produkció

KORRUPCIÓ

 

2013. november 29. 20 óra

MAFILM Filmgyár H Stúdió

 

120 perc, szünet nélkül

magyar nyelven, angol felirattal

 

Schein Gábor, Térey János, Varga Mátyás, Závada Péter verseinek felhasználásával

Zene: Dargay Marcell

 

Fotó: Tóth Ridovics Máté

Galéria >>>

 

Szereplők:

 

Kiss-Végh Emőke

Stork Natasa

Börcsök Enikő

Ördög Tamás

Terhes Sándor

Fehér Balázs Benő

Koós János

Bánfalvi Eszter

Tóth Máté

Mészáros Piroska

Rezsnyák Róbert

 

Zenészek:

Dargay Marcell, Ablonczy Keve, Ölveti Mátyás, Papp Márton, Zétényi Tamás, Fehér Benő, Rezsnyák Róbert, Matisz Flóra, Kiss Dia, Lahucsky Krisztina, Török Emese

 

Dramaturg: Boronkay Soma

Műszaki vezető: Éltető András

Hangtechnikus: Bartha András

Produkciós vezető: Potyondi Rita Linda

Produkciós munkatárs: Salamon Eszter

Jelmeztervező: Kalicz Klára

Díszlet: Takács Nóra

Operatőr: Tóth Ridovics Máté

Grafika: Sánta Balázs

Öltöztető: Lakatos Erika,

Smink: Lakatos Ili

Fodrász: Bankó Andrea

Technikai asszisztens: Huszár Sándor

Rendezőasszisztens: Blum Vera

Jelmeztervező asszisztens: Dávid Luca

Író, rendező: Gulyás Márton

 

 

Az előadás eredeti dalai mellett elhangzó zenék és dalszövegek:

Charles Gounod, Erkel Ferenc, Franz Schubert, Lovas Róbert, Matisz Flóra, Szenes Iván és Vándor Kálmán művei.

 

A szerző köszönetet mond az előadásban felhasznált szófordulatok, mondatok, szövegek szerzőinek:

Aaron Sorkin, Ady Endre, Beau Willimon, Bibó István, Csányi Sándor, David Chase, Esterházy Péter, Földiák Vince, Fritz Tamás, Gabe Newell, Grósz Károly, Günter Grass, Henrik Ibsen, Horn Gyula, Kéri László, Kovács Zoltán, Lázár János, Ludwig Wittgenstein, Michel Houellebecq, Nógrádi Zsolt, Orbán Viktor, Ószabó Attila, Ottlik Géza, Johann Pachelbel. Pál apostol, Polt Péter, Puch László, Terence Winter, Torgyán József, Tőkés László, Ulrike Meinhof, Vajda Éva.

 

Köszönjük Becker András, Bodoky Tamás, Horgas Péter, Földiák Vince, Mikó Csaba, Papp Gáspár Schilling Árpád és Zubek Adrienn segítségét és támogatását.

 

Premier: 2013. október 7.

 

 

A Krétakör kortárs művészeti központ és produkciós iroda, amely a társadalomtudományok tapasztalatainak felhasználásával hoz létre kreatív közösségi játékokat. Kreatív – a társadalmi kérdésekhez, problémákhoz újszerű, kreatív módon viszonyul; a résztvevők számára ismereteket közvetít, felébreszti aktivitásukat és döntésre készteti őket. Közösségi – a partnerre, résztvevőre együttműködőként tekint; feladatának tekinti a civil önrendelkezés erősítését és az alulról szerveződő kezdeményezések támogatását. Játék – a létrehozandó eseményt a játék fogalmaival írja le, vagyis az élményszerű tapasztalatszerzést tartja az egyedül konstruktív pedagógiai és szocializációs módszernek. A Krétakör művészeti vezetője Schilling Árpád, ügyvezetője Gulyás Márton.

 

A szerző köszönetet mond az előadásban felhasznált szófordulatok, mondatok, szövegek szerzőinek: Aaron Sorkin, Ady Endre, Beau Willimon, Bibó István, Csányi Sándor, David Chase, Esterházy Péter, Földiák Vince, Fritz Tamás, Gabe Newell, Grósz Károly, Günter Grass, Henrik Ibsen, Horn Gyula, Kéri László, Kovács Zoltán, Lázár János, Ludwig Wittgenstein, Michel Houellebecq, Nógrádi Zsolt, Orbán Viktor, Ószabó Attila, Ottlik Géza, Johann Pachelbel, Pál apostol, Polt Péter, Puch László, Terence Winter, Torgyán József, Tőkés László, Ulrike Meinhof, Vajda Éva.

 

Válogatói széljegyzet, avagy MIÉRT a Korrupció?

 

“Mert a magyar színház először reagál nyíltan, egyenesen, sőt publicisztikusan egy olyan jelenségre, amely áthatja és rohasztja a társadalmat, a közbeszédet, a közéletet, a politikát, az eliteket. A felkínált műfaji elegy – a politikai talk-show, a királydráma, a dokumentarista színház és a kortárs opera különleges sűrítménye – képes fogyaszthatóvá csomagolni a tartalmat, figyelmesen hangszerelt, a táncdaltól az operáig terjedő zenei világgal. A produkció nem titkolt célja a diskurzus élénkítése, a tartalom tematizálása, ebből a szempontból kapóra jön, hogy lehet vitatkozni az előadásról. Is.” (Ugrai István)

 

“Nem mond semmi olyat a Krétakör komoly kampánnyal beharangozott produkciója, amit ne tudnánk egyébként is. Legfeljebb nem ilyen töményen, nem ilyen keményen, nem ennyire koncentráltan tudjuk, amit tudunk. A téma persze az utcán hever, no meg a lapokban, a híradóban, az iskolákban, a munkahelyeken, egyszóval mindenütt. Sőt, a korrupció köszöni szépen, nem csupán jól van, hanem egyenesen virágzik: a témaválasztás időszerűsége tehát nem kérdéses, ahogy az sem, hogy mennyire beleillik mindez a Krétakör 2007 óta tartó radikális esztétikai irányváltásába. A produkciós irodaként tevékenykedő virtuális társulat ugyanis jó ideje a társadalmilag hasznos színház eszméjét propagálja, a szavakon túl egyértelmű tettekkel, vagyis színházi vagy inkább színházként (is) értelmezhető produkciók révén. Tevékenységüket félreértik azok, akik azonnali és végleges terápiát várnak tőlük a magyar társadalmat sújtó akut és krónikus bajokra: a Krétakör csupán megfigyeli és rögzíti a tüneteket, aprólékos állapotfelmérést készít, körültekintően diagnosztizál, alternatív gyógymódokat javasol, majd hátralépve egyet rövid ideig még nézi a pácienst, hogy az megfogadja-e ajánlatait, de közben már újabb beteg után néz. Aggodalomra semmi ok, a következő néhány évtizedre biztosan megvan a program. A Krétakör ilyen értelemben tehát nem vár el semmit és nem vált meg senkit, csupán – és aki figyel, tudja, micsoda teljesítmény ez – elvégzi vállalt feladatát.” (Jászay Tamás, Revizor)

 

 

Jegyvásárlás

kretakor.jegy.hu

További információk:

http://korrupt.blog.hu/

Kritikák:

http://7ora7.hu/programok/korrupcio/nezopont

http://index.hu/kultur/2013/10/09/forrobb_tema_mint_a_szex/

http://magyarnarancs.hu/szinhaz2/puch-es-simicska-duettje-elmarad-a-kretakor-es-a-korrupcio-86876#kommentek

http://hvg.hu/kultura/20131008_Tenyleg_Koos_Janos_kerult_a_Korrupcioba

http://atlatszo.hu/2013/10/10/a-valosag-mindig-tultesz-a-fikcion-korrupcio-a-szinhazban-es-a-parlamentben/

http://www.revizoronline.com/hu/cikk/4735/gulyas-marton-korrupcio-kretakor/