Hírlevél

 

 

Támogatóink:



Partnereink:


 


 


 

 

 

 

 

 

 

Tennessee Williams: Macska a forró bádogtetőn

Katona József Színház, Kecskemét

 

2016. december 6., kedd, 20 óra

Katona József Színház, Kecskemét

170 perc

magyar nyelven, angol szinkrontolmácsolással

Jegyvásárlás>>

Fotó: Ujvári Sándor

Galéria>>

Alkotók

Pollit Margit- Trokán Nóra

Brick Pollitt- Szemenyei János

Mae Pollitt- Bognár Gyöngyvér

Pollit Ida- Csombor Teréz

Dixie Pollit- Kertész Kata

Robert Pollit- Nagy Viktor

Gooper Pollit- Szokolai Péter

Dr.- Kovács Gyula

Tooker pásztor- Kertész Kata

 

Dramaturg: Ungár Júlia

Díszlettervező: Ambrus Mária

Jelmeztervező: Benedek Mari

Zene: Mátyássy Szabolcs

Súgó: Ba Éva

Ügyelő: Berki Zoltán

Rendezőasszisztens: Vári János

Rendező: Zsótér Sándor

 

Bemutató: 2015. november 13.

 

 

KIK? Zsótér Sándor a magyarországi színház egyik kivételesen tehetséges, megkapóan különleges formanyelvű rendezője (időnként színész is), aki úgy a posztdramatikus színház hazai úttörője, hogy lehet, hogy nem is az. Híressé vált Brecht ciklusa után az amerikai drámairodalom ismert műveit viszi épp sorra színre. Az egyszerre lenézett és közkedvelt, könnyednek titulált drámákat a magyar közegre hangolva zsigerien őszinte, sokszor fájdalmas történetekként mutatja fel.

MIT? Tennessee Williams történetének szereplői az elhallgatás, a hazugság szövevényében élnek, ahonnan az egyik kiút az ital, a másik a halál. Egyikük azt vallja, nem is élnek együtt, csak a ketrecük közös; másikuk szerint attól, hogy valakinek meg kell halnia, még nem esik meg a szíve az életben maradottakon, sőt. A történet szereplői megpróbálnak felejteni, ignorálnák a problémákat, mert azt gondolják, ha sikerül eltitkolniuk közös és egyéni fájdalmaikat, megszabadulnak a bajtól is.

MIÉRT? Az amerikai családi dráma Zsótér Sándor rendezésében fojtogató, fullasztó világot tár elénk, az új fordítás egyszerre visz a Mississippi-delta és jellegzetes magyar mocsarába. Az előadás minden eseménye Maggie és Brick méreteiben kissé túlzó hálószobájában játszódik, ahol hiába igyekeznek bezárni az ajtókat, behúzni a függönyöket mindenki ki-bejárkál a hatalmas faltól falig ablaknyílásokon keresztül, hogy bekukkantson, belessen, sőt – a rendező értelmezése szerint –, hogy benne hempergőzzön a fiatal pár legbelsőbb magánéletében. A sokak által ismert történetnek nem csak a közegváltás lehetőségétől vagy lehetetlenségétől lesz tétje, de kiváltképp érdekes, milyen olvasatai lehetnek Zsótér előadásában a nemi szerepeknek, azok sztereotípiáinak, a másságnak vagy a szereplők pszichózisainak megjelenítésének.

Vö.: Szemerédi Fanni: Pillanatképek a mostból: http://www.revizoronline.com/hu/cikk/6023/ii-mostfeszt-jaszai-mari-szinhaz-tatabanya/ 

Gabnai Katalin: Honosítás: http://art7.hu/szinhaz/honositas/